Budakörnyéki iránytű E-mail Keresés


Elektronikus polccímke Biatorbágyon

Gazdasági rovat > Biatorbágy

2009-05-31


A CBA Krupp biatorbágyi üzletében teszt jelleggel bevezették az elektronikus polccímkét. A tesztidőszak alatt az édességrészleg látták el közel 800 darab normál méretű digitális polccímkével.  Két hónapon keresztül vizsgálják a CBA munkatársai a vásárlók visszajelzéseit, az árváltozások sikerességét és a kétféle sín strapabíróságát, praktikus kezelhetőségét.

Az árfolyam-ingadozások miatt az árak gyakran változnak, így előfordult, hogy a papírcímkén nem a megfelelő ár szerepelt, vagy akár a sok csere miatt nem is volt papírcímke kihelyezve. Statisztikák bizonyítják, hogy a vásárlók 15%-a nem veszi meg a terméket, amennyiben nincs a polcon a termék ára, és 6%-ban nem megfelelő ár szerepel a terméknél. Az eltérő árak miatt hetente több vásárlói konfliktus alakul ki a pénztáraknál, amely átlagban 10 percet vesz igénybe, és a panaszkodó vásárló szavait egy felgyülemlett sor hallgatja. Így hosszú távon a vásárlói bizalomvesztés bevétel kieséssel jár. A helyzet még rosszabb, amennyiben a panaszkodó vásárló és a fogyasztóvédő egyazon személy.

A Pricer rendszernek köszönhetően az édességrészleg árellenőrzése napi 1 perc munkát igényel. A webes felületen, ami akár a központból is elérhető, az üzletvezető meg tudja nézni, hogy a polccímkék sikeresen megkapják-e a az árakat. Ha bármi oknál fogva a digitális címke nem küld visszaigazolást  - jó például erre, hogy az egyik kolléga a zsebében felejtette a polccímkét - , akkor a keresendő címkék listája egy letölthető, kinyomtatható listán megtekinthető.

A CBA Krupp üzletében az akciós édességek címkéi pirosan villognak, és az alfanumerikus mezőben megjelenik az „akció” felirat, így sokkal jobban kihangsúlyozva az akciót. Távirányító segítségével lekérhetőek olyan információk, amelyek a bolt működtetését könnyítik meg: készlet, napi értékesített mennyiség, 3 napi értékesített mennyiség.
forrás Prim Online

Vissza

iranytu-cimlap-2021-3.jpg