Budakörnyéki iránytű E-mail Keresés


HOGYAN TEHETÜNK SZERT OKMÁNYAINKRA?

Olvasói levelek

2005-02-01


December 31-én lejár a személyi igazolványom érvényessége, ezért Budakeszi internetes honlapján utánanéztem, milyen iratok szükségesek a cseréhez, és mikor van ügyfélfogadás az Okmányirodában. Sajnos, mivel ügyfélfogadás legtovább 17 óráig van, az is kizárólag hétfői napon, ezért december 13-án, hétfőn budapesti munkahelyemen - ahol a munkaidőm 16.30-ig tart - engedélyt kellett kérnem, hogy 1,5 órával előbb elindulhassak. Az okmányirodába 16 órára értem, ahol a sorszámkérő berendezésre ragasztott címkéről megtudtam, hogy személyi igazolványcseréhez sorszámot a biztonsági őrtől kell kérni. A biztonsági őr nem tartózkodott a helyén, ezért negyed ötig vártam rá, amikor is visszaérkezett és közölte, hogy sorszámot arra a napra már nem adhat, jöjjek vissza máskor.

Erre nagyon dühös lettem, s először neki panaszoltam el, mekkora problémát jelent ez nekem, majd a Polgármesteri Hivatalban próbálkoztam, de ott sem jutottam eredményre. Még azt sem tudtam meg, hogy ilyen jellegű panaszügyben ki az illetékes, mert akitől ezt meg szerettem volna tudni, kioktatott, hogy nem várhatom el az ügyintézőktől, hogy miattam tovább dolgozzanak. Különben is, nekem van szükségem az igazolványra, tehát intézzem úgy, hogy előbb érjek. Természetesen nem várom el, hogy csak miattam(?!) bárki is tovább maradjon a munkahelyén, bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az én munkahelyemen - a Pénzügyminisztériumban, ahol én is közalkalmazottként dolgozom - természetes, hogy amennyiben a munkánk úgy kívánja meg, a munkaidő lejárta után is bent maradjunk.
Mivel Budakeszi lakosságának nagy része Budapesten dolgozik, a lakosság számára nagy segítség lenne hetente, de legalább kéthetente egy alkalommal valóban hosszabb délutáni ügyfélfogadást bevezetni annak érdekében, hogy az állampolgári kötelezettségekből eredő - és nem kedvtelésből végzett - ügyek miatt ne kelljen egy teljes nap szabadságot kivenni. Szervezéssel - gondolom - ez megoldható lenne az Okmányiroda ügyintézői munkaidejének növelése nélkül.
Jelentősen csökkentené az ilyen jellegű ügyintézéssel járó bosszúságot, ha a jövőben az Internetes honlapon feltüntetnék, hogy bár ügyfélfogadás ...-ig van, de sorszámot csak ... óráig adnak ki, esetleg azon rendszer bevezetése, hogy sorszámot egy másik napra (időpont megjelöléssel), esetleg telefonon vagy interneten keresztül is lehetne kérni.
Ellenpéldaként szeretném még elmondani, hogy másnap - „próba, szerencse” alapon - elmentem egy budapesti Okmányirodába, ahol a recepciós hölgynek elmondtam, mit szeretnék kérni, kihangsúlyozva, hogy budakeszi lakos vagyok. Teljesen természetesen közölte, hogy semmi akadálya az ottani ügyintézésnek, csak a sorszámadó berendezéstől kérjek sorszámot. Választhattam, hogy melyik napra, illetve hogy délelőttre vagy délutánra kérem a sorszámot, melyet minden további nélkül meg is kaptam, sőt, amelyen még arról is tájékoztattak, hogy milyen iratokat, illetve mennyi okmánybélyeget vigyek magammal, valamint hogy a megadott időpontban maximum 20 percen belül sor kerül rám.
Bízom benne, hogy talán Budakeszin is történik pozitív változás.   
Molnár Lászlóné, Budakeszi

A kép teljességéhez álljon itt egy másik történet:
Közeli ismerősöm - persze már január elején, az illetékek emelése miatti roham után - zárás előtt negyed órával jelent meg az okmányirodában három gyermeke útlevelének kicserélésére. Míg az egyik szülő két gyerekkel a papírok kitöltését intézte, a másik elszaladt a postára az elfelejtett illetékbélyegek pótlására. A harmadik gyerek némi késéssel érkezett csak a fényképezésre. A hangulat ennek ellenére feszültségektől mentes, kellemes, mondhatni derűs volt. Utánuk még egy kétgyermekes család ügyeit is elintézték. A nem sürgőséggel kért útlevelek pedig egy hét múlva megérkeztek.  /szerk./  


Vissza

iranytu-cimlap-2021-3.jpg